Niektórzy z nas pamiętają czasy, gdy na ulicach dominował kolor szary, a słowo „reklama” kojarzyło nam się z hasłami w rodzaju: „Uprzejmie i szybko obsługujemy ludzi pracy”. No cóż, nie ma co ukrywać, że od tamtej pory świat się zmienił. Wystarczy, że wyjdziemy na zewnątrz, a uderzają w nas kolorowe reklamy widoczne w oknach wystawowych sklepów, na „potykaczach”, czy też na ścianach budynków. Widzimy samochody z barwną reklamą firmy, którą reprezentują, bądź też produktów, które sprzedają te firmy. Zastanawiałeś się kiedyś, czego tak naprawdę się używa, by przekaz dotarł w takiej właśnie formie do odbiorcy?
Media samoprzylepne w reklamie
Otóż podłożami wykorzystywanymi bardzo często do tego rodzaju formy reklamy są media samoprzylepne, które naklejamy na konkretną powierzchnię. Ten sposób promocji firmy staje się w naszych czasach bardzo popularny ze względu na stosunkowo niski koszt przy bardzo atrakcyjnym efekcie dla odbircy.
Reklama zewnętrzna a media samoprzylepne
Oczywiście, kiedy umieszczamy plakat lub napis wewnątrz budynku, nie musi spełniać on specjalnych warunków i może być w tym celu użyty papier samoprzylepny przeznaczony do tego celu. Inną sprawa się ma, gdy reklamę chcemy wystawić na zewnątrz. Wówczas musi być ona odporna na działania czynników atmosferycznych takich jak słońce, wiatr czy też deszcz. Znakomicie sprawdzą się wówczas folie samoprzylepne. Oczywiście powstaje pytanie, gdzie możemy użyć tego rodzaju podłoży?
No cóż, rozwiązań jest naprawdę sporo. Dobrym wyborem będzie na przykład umieszczenie plakatu w witrynie sklepowej. Z pewnością przyciągnie ona uwagę klientów, a co za tym idzie, zwiększy sprzedaż.
Folię samoprzylepną można użyć także przy tworzeniu szyldu firmy. Na tworzywo sztuczne naklejamy dokładnie zadrukowaną folię i całość przytwierdzamy do odpowiedniego miejsca budynku. Gwarantujemy dużą frajdę z samodzielnej pracy i, co niemniej ważne, równie duże oszczędności w porównaniu do zlecenia tego wyspecjalizowanej firmie.
Jeśli ktoś jest miłośnikiem znacznie większych formatów, to miło nam poinformować, że folia samoprzylepna sprawdzi się także przy reklamie na billboardach, także tych podświetlanych (citylight).
Jednym z bardzo popularnych formatów reklamowych jest grafika samochodowa. Każdy z nas wie dokładnie, co to jest, ponieważ stykamy się z nią codziennie gdy mijają nas samochody. Media samoprzylepne sprawdzą się tutaj równie dobrze, zarówno wtedy gdy będziemy chcieli nasze pojazdy ozdobić w niewielkie jak i większe grafiki.
Do wszystkich powyższych zastosowań służą specjalne podłoża wodoodporne do krótkookresowych jak również długookresowych ekspozycji (do 1 roku w warunkach zewnętrznych). Dotyczy to zarówno folii polipropylenowych jak również winylowych.
Media samoprzylepne do zastosowań wewnętrznych
Choć może to niektórych zdziwić, to zadaniem reklamy wewnętrznej jest również zapewnienie odbiorcy swoistego komfortu estetycznego. W takich warunkach znacznie łatwiej zaprezentować i podkreślić zalety naszej firmy, czy też konkretnego produktu.
Bardzo dobrym nośnikiem prezentacji produktów są plakaty umieszczane we wnętrzach. Właściwie zaprojektowane i umieszczone mogą nadać specyficznej atmosfery określonemu pomieszczeniu. Dodatkowo, niektóre media samoprzylepne mają repozycjonowalny klej, który umożliwia ich bezproblemowe przesunięcie, bądź też wykorzystanie w innych miejscach.
Nic nie stoi także na przeszkodzie by umieścić na ścianie elegancką fototapetę. To również pomoże wykreować dobry nastrój w pomieszczeniu.
W reklamie wewnętrznej media samoprzylepne znajdują swe zastosowanie przy oznakowaniu kierunków na ścianach, podłogach czy też schodach.
Media samoprzylepne można także wykorzystać przygotowując dla naszych klientów pamiątkowe naklejki bądź też plakaty. Z pewnością będzie to miły prezent przypominający im o naszej firmie bądź produktach.
Media samoprzylepne poza reklamą
Oczywiście media samoprzylepne to nie tylko zastosowania biznesowe. Równie dobrze nadadzą się do dekoracji wnętrz w naszych domach. Nie musimy kupować fototapety na ścianę, możemy ją wydrukować na specjalnym podłożu, z wzorem, który nam się podoba. Szczerze mówiąc, fototapeta nie musi nawet być umieszczona na ścianie. Zdarza się, że wykorzystywana jest do oklejania drzwi, schodów a nawet stołów. Dodatkową zaletą podłoża przeznaczonego do fototapet jest wspomniany już wyżej repozycjonowalny klej, który umożliwia przesunięcie podłoża, gdy zostało umieszczone niedokładnie na powierzchni.
Fototapety to nie jedyne zastosowanie mediów samoprzylepnych w celach dekoracyjnych. W naszym domu mogą zagościć spersonalizowane plakaty, grafiki, zdjęcia, reprodukcje, a nawet oklejane panele ścienne. Tak naprawdę wszystko tutaj zależy od gustu i kreatywności.